منظور از گردشگری تاریک چیست?
نوشته شده توسط : گردشگری سلامت

منظورت از گردشگری تاریک چیست؟
گردشگری تاریک (همچنین گردشگری سیاه ، گردشگری مرموز یا گردشگری اندوه) به عنوان جهانگردی شامل سفر به مکانهایی که به طور تاریخی با مرگ و مصیبت همراه هستند تعریف شده است.
مقصد گردشگری تاریک عبارتند از: قلعه ها و جبهه های جنگ مانند کلودن در اسکاتلند و قلعه Bran و قلعه Poienari در رومانی. زندانهای پیشین مانند زندان بوماریس در آنگلسی ، ولز و نمایشگاه جک ریپر در سیاه چال لندن. سایت های بلایای طبیعی یا بلایای ساخته شده توسط انسان ، مانند ...

جهانگردی پدیده ای پیچیده است که طیف گسترده ای از مردم را در بر می گیرد ، به طور فزاینده به دنبال تجربه های جدید و منحصر به فرد به منظور برآوردن متنوع ترین انگیزه ها ، دلیل تغییر منظر جهانگردی جهان در دهه های گذشته است. انگیزه های گردشگران ، به عنوان مقصد مورد نظر ، دیگر ارتباطی با خورشید سنتی ، ساحل و مناظر زیبا ندارد. مفهوم "انحراف دلپذیر در مکانهای دلپذیر" در حال تغییر و گسترش در بازار جدید است که خواستار ، پیچیده تر و حتی غیر معمول است. این مورد از جهانگردی تاریک است که به عنوان پدیده ای در نظر گرفته شده است که شامل ارائه و مصرف (بازدید کنندگان) مکان های واقعی و اصلاح شده مرگ و فاجعه است. به روشی خاص تر ، جهانگردی تاریک به عنوان "بازدید از مکانهایی که فاجعه یا مرگ قابل ملاحظه ای در آن رخ داده اند و همچنان بر زندگی ما تأثیر می گذارد" در نظر گرفته می شود. با این وجود ، از آن به عنوان عمل سفر به اماکن مرتبط با مرگ ، رنج و به ظاهر مکاب نیز یاد شده است. این موضوعی است که اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است اما در واقع مرگ یکی از قدیمی ترین دلایل سفر است. جذب و کنجکاوی برای مرگ مفاهیم جدیدی نیستند. همیشه تاریکی طرف طبیعت جذابیت وجود داشته است. تقاضا برای مکانها و تجربیات مربوط به مرگ مجدداً به دوران میانه و دوره عاشقانه شباهت دارد ، اغلب با اهداف مذهبی یا زیارتی. نمونه های اولیه گردشگری تاریک سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ، حمایت از بازی های گلادیاتوری رومی ، اعدام های عمومی دوره قرون وسطایی ، تورهای عزاداری هدایت شده دوره ویکتوریا ، شهر باستانی پومپی "بزرگترین مقصد سفر آتوپیک" بود. دوره عاشقانه "، در میان دیگران. توریسم تاریک تمام سایتهایی را که جشن مرگ ، ترس ، شهرت یا بدنام هستند را پوشش می دهد. از اواسط قرن بیستم ، تقاضا و عرضه برای این نوع خاص از گردشگری هم از نظر اندازه و هم از لحاظ وسعت قابل توجهی افزایش یافته است. جهانگردی تاریک به عنوان "فعالیت تفریحی اوقات فراغت" معاصر معرفی شده است که توسط مطبوعات عامه مورد بررسی و عرضه قرار گرفته است. دسترسی آسان رسانه ها ، به ویژه از طریق فیلم ها ، عکس ها و اخبار مربوط به حوادث و فاجعه ها ، به جامعه جهانی این امکان را می دهد تا یک اتفاق از راه دور را تجربه کند که گویی این اتفاق در محلی رخ داده است. علیرغم اهمیت عمده این طاقچه در بازار و میزان قابل توجهی از تحقیقات "توسط دانشگاهی و جامعه رسانه ای" (استون) ، در بین محققان درباره تعریف ، نامگذاری و نوع شناسی این محصول بحث برانگیز جهانگردی ، اجماع کمی وجود دارد. بنابراین ، هدف اصلی این مقاله ارائه برخی از تعاریف توریسم تاریک ، نوع شناسی ها و سایت های مستقر در مطالعات اصلی انجام شده در مورد محصول است.
منحصر
Translations of منحصر
AdjectiveFrequency
exclusive
انحصاری, منحصر, منحصر بفرد, تنها, دربست, گران
limited
محدود, منحصر, مشروط
confined
محدود, منحصر, محدود شده, بستری
restricted
محصور, منحصر, در مضیقه
limitary
محدود, منحصر, دارای قدرت محدود

چرا گردشگری تاریک مهم است؟
توریسم تاریک مفهومی است که گاه منافذ آن منفی است. مردم نمی خواهند به جاهایی بروند كه باعث ناراحتی آنها شود یا همه حوادث هولناكی را كه در طول تاریخ اتفاق افتاده است به آنها یادآوری كند. بسیاری نمی خواهند به خاطر مرگ و میر خودشان ، به ویژه هنگام تعطیلات ، یادآوری شوند.

گردشگری تاریک - یک مفهوم مشکل ساز
گردشگری تاریک به عنوان یک محصول گردشگری از اوایل دهه 90 توجه پژوهشگران را به خود جلب کرد ، اما نه تنها در مورد مفهوم سازی بلکه در مورد تعیین هم اجماع وجود ندارد. در حقیقت ، از توصیفهای دیگر برای توصیف همین پدیده استفاده شده است ، یعنی: "لکه سیاه" به عنوان "تحولات تجاری گورها و اماکنی که افراد مشهور یا تعداد زیادی از مردم با مرگ ناگهانی و خشونت آمیز روبرو بوده اند" [14]. "تاناتوریسم" - سفر "به مکانی کاملاً یا جزئی ، با انگیزه تمایل به برخوردهای واقعی یا نمادین با مرگ است ، به ویژه ، اما نه به طور انحصاری ، مرگبار خشونت ، که ممکن است تا حدی متفاوت توسط شخص فعال شود - ویژگی های خاص کسانی که مرگ آنها اشیاء کانونی آن است "(سیاتون). "گردشگری ظالمانه" مانند نوع گردشگری که باعث می شود فرد به بازدید از اماکن هولوکاست (راش) بپردازد ، "گردشگری Morbid" به عنوان مسافرت به جاذبه هایی که بر حوادث و مرگ ناگهانی خشونت آمیز متمرکز است در نظر گرفته می شود .





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: